ianuarie 20, 2025
Diverse

Data limită este 7 decembrie.

Data limita este 7 decembrie

Atenție, români din străinătate! Votul prin corespondență pentru alegerile din 2024 vă așteaptă!

Ați auzit bine, dragi conaționali de peste hotare! Autoritatea Electorală Permanentă vă oferă șansa să vă faceți auziți vocea în alegerile prezidențiale sau parlamentare din 2024. Dacă aveți domiciliul sau reședința în afara țării, nu mai trebuie să vă faceți griji că dreptul vostru la vot va fi compromis. Puteți vota prin corespondență, iar tot ce trebuie să faceți este să vă înregistrați online pe portalul web www.votstrainatate.ro. Dar fiți atenți, termenul limită este 10 octombrie.

Portalul de vot pentru românii din străinătate: www.votstrainatate.ro

Portalul este administrat de Autoritatea Electorală Permanentă și oferă două secțiuni unde puteți exprima votul: Alegerea Președintelui și Alegerea Senatului și Camerei Deputaților. Până la data de 26 septembrie a.c., 6751 de alegători au depus cereri pentru a vota la secție și 4562 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență pentru alegerea Președintelui României. În același timp, pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților, 6067 de cetățeni au depus cereri pentru a vota la secție și 4278 de cetățeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență.

Procedura de înregistrare pentru votul prin corespondență

Alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să își exercite dreptul de vot prin corespondență trebuie să se înregistreze cu această opțiune pentru fiecare tip de scrutin. Termenul-limită de înregistrare ca alegător prin corespondență la alegerile pentru Președintele României este data de 10 octombrie 2024, iar la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților este data de 17 octombrie 2024. Trebuie să completați un formular online, în care să menționați numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reședință, adresa de e-mail, precum și opțiunea de transmitere în țară sau la reprezentanța diplomatică a votului exprimat prin corespondență.

Documente necesare pentru înregistrare

La acest formular, trebuie să anexați copia scanată sau fotografia actului de identitate și a documentului care dovedește dreptul de ședere, eliberat de autoritățile străine. Lista documentelor care atestă reședința în străinătate, stabilită prin ordin al ministrului afacerilor externe, poate fi consultată pe site-ul Autorității Electorale Permanente sau al Ministerului Afacerilor Externe. După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, veți primi un e-mail de verificare care conține un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării. Soluționarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondență se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.

Sursa: Antena 3