Haos pe șine: O eroare monumentală paralizează traficul feroviar
Într-o dimineață de sâmbătă, călătorii de pe Magistrala 100 au fost martorii unui spectacol de neuitat. Trenurile au acumulat întârzieri de până la 361 de minute, după ce linia curentă între Drăgănești Olt și Fărcașele a fost închisă accidental de către CNCF CFR S.A. între orele 2:00 și 6:30. Deși o asemenea întârziere poate părea incredibilă, aceasta a fost realitatea pentru sute de călători, potrivit informațiilor furnizate de CFR Călători.
Lucrările la infrastructura feroviară – un obstacol constant
Închiderea accidentală a liniei curente nu a fost singura problemă cu care s-au confruntat călătorii. Celălalt fir de circulație a fost închis de mai mult timp pentru efectuarea de lucrări la infrastructura feroviară. Întârzierile au afectat mai multe trenuri, printre care IR 1992 cu circulație în relația Arad-Craiova-București Nord- Constanța (Mangalia), IR 1994 cu circulație în relația Craiova-București Nord- Constanța și R 9381 cu circulație în relația Roșiori Nord-Craiova.
Pasagerii, victime ale incompetenței?
Reprezentanții CFR SA au subliniat că pasagerii trenurilor IR 1994, 1990 și IR 1922 au primit apă, dar cu toate acestea, întârzierile au continuat să se acumuleze. În plus, alte trenuri în legătură cu acestea au fost și ele afectate.
Defecțiune la un tren de marfă – cauza haosului
CFR SA a anunțat că traficul feroviar a fost închis temporar din cauza unei defecțiuni la un tren privat de marfă, care aparține GFR. Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA, a precizat că pentru remedierea defecțiunii la unul dintre vagoanele trenului de marfă și retragerea întregii garnituri din linia curentă, cele 9 trenuri de călători, care aveau programate să tranziteze zona respectivă, au staționat până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente.
Reluarea traficului – o ușurare temporară
Linia a fost eliberată la ora 6:30, reluându-se traficul pe firul II, între Drăgănești Olt și Fărcașele. Cu toate acestea, întârzierile masive au lăsat un gust amar călătorilor și au ridicat semne de întrebare cu privire la eficiența și responsabilitatea celor care gestionează traficul feroviar.
Sursa: TopSecretCraiova.ro