Au trecut deja trei ani de la debutul pe piață al primului model electric de la Dacia. Spring a cunoscut o ascensiune rapidă, devenind nu doar un succes în România, ci și în Europa. În decursul acestor trei ani, acest mic model electric de oraș a fost vândut în peste 140.000 de exemplare. Acum, este momentul să explorăm următoarea etapă în evoluția Daciei Spring, conform ProMotor.ro.
Nu asistăm la lansarea unei noi generații, deoarece platforma tehnică rămâne aceeași, însă modificările ample la nivelul designului exterior și interior conferă noului Spring o identitate distinctă. La exterior, se observă clar influențele modelului Duster. Majoritatea panourilor exterioare au suferit modificări semnificative.
Noul Spring adoptă acum același element orizontal care leagă farurile, așa cum se întâlnește și la Duster 3. Portul de încărcare a rămas amplasat în partea frontală, pentru cei curioși.
Pe laturi, se disting noile elemente din plastic și jantele de dimensiuni mai mari. Opțiunile includ jante de 14 inch, ca înainte, sau jante de 15 inch în diametru. Noua filosofie de design de la Dacia este vizibilă în toate aspectele, de la blocurile optice în formă de Y, până la eliminarea tuturor elementelor cromate de pe caroserie.
De asemenea, Dacia a renunțat la barele longitudinale de pe plafon, conferind mașinii un aspect mai aerodinamic. Echiparea Extreme primește, de asemenea, o grafică nouă, reprezentând străzile unui oraș.
Putem observa influențele aduse de noua generație Duster. Planșa de bord, volanul și tehnologiile integrate sunt toate noi. Indiferent de versiune (Essential, Expression sau Extreme), noul Dacia Spring vine în dotare standard cu un instrumentar de bord digital de 7 inch. În plus, versiunile bine echipate vor include și un nou ecran central de 10,1 inch.
Dacia a adus și modificări cromatice la interior. Elementele de culoare albă, prezente la nivelul carcasei blocului de instrumente, la baza schimbătorului de viteze și în spațiile de depozitare de la baza ușilor, conferă interiorului un aspect modern. Semnătura în formă de Y este prezentă și în forma aeratoarelor, fiind de culoare albă pe nivelurile de echipare standard și de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme. Partea centrală a planșei de bord are o culoare diferită, în funcție de nivelul de echipare: Alto Grey pentru versiunea Essential, Brick Red pentru Expression, și Kaki Lichen pentru Extreme.
Spațiul de încărcare a fost îmbunătățit, oferind un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate. În plus, clienții pot achiziționa acum și un frunk pentru Dacia Spring, care oferă încă 35 de litri de depozitare suplimentari.
Noul Spring poate fi echipat și cu accesorii YouClip. Acestea includ o husă de depozitare, un suport de smartphone cu încărcare wireless sau un dispozitiv 3 în 1 care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături și o lanternă.
Fiind construită pe aceeași platformă, noua Dacia Spring rămâne disponibilă cu cele două motorizări cunoscute, de 45 sau 65 CP. Totuși, motorul de 65 CP va fi acum oferit și pe nivelul de echipare Expression, nu doar pe varianta de top Extreme. Capacitatea bateriei rămâne neschimbată, astfel că Spring continuă să utilizeze un acumulator de 26,8 kWh. Autonomia declarată de Dacia pentru toate versiunile rămâne de până la 220 km. De asemenea, producătorul afirmă că cifrele de consum ar trebui să fie sub 14,6 kWh/100 km.
O altă noutate este introducerea sistemului de frânare regenerativă. Acesta poate fi activat prin selectarea treptei B cu ajutorul noului selector al transmisiei, inspirat și el de cel de pe noul Dacia Duster. Încărcarea AC de 7 kW este standard. Opțional, clienții pot opta pentru un încărcător de curent continuu de 30 kW, care ar trebui să încarce acumulatorul de la 20 la 80% în 45 de minute.
În plus, Dacia Spring beneficiază acum și de funcția Vehicle-To-Load. Ce înseamnă asta? Simplu, cu ajutorul unui adaptor, poți alimenta diferite electrocasnice, exact cum ai face-o de la o priză tradițională de 220V din propria locuință.
În conformitate cu noile reglementări GSR2, Dacia a făcut modificări semnificative pentru a se conforma standardelor de siguranță. Astfel, noul Spring este acum mai sigur ca niciodată. Mașina vine acum echipată în standard cu sisteme de frânare automată de urgență, capabile să detecteze vehicule, pietoni și bicicliști, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație cu avertizare pentru depășirea limitelor de viteză, asistență la parcare cu spatele și alerte pentru frânarea de urgență.
Pe lângă acestea, lista de dotări de siguranță include și sistemul de avertizare la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de rulare, sistem de monitorizare a atenției șoferului și serviciul de apeluri de urgență.
Comenzile pentru noul Spring vor fi disponibile în primăvara anului 2024, iar lansarea pe piață este programată pentru a doua parte a acestui an. Lansarea acestui model este așteptată cu interes de clienții din Marea Britanie, deoarece Dacia Spring va fi disponibilă pentru prima dată și cu volan pe partea dreaptă.
Sursa: corectnews.com